Platforma sodobnega plesa 2024 - Prehod

Mirica Ačko, Liza Šimenc, Alja Petric

TELO KOT NEPREHOJENA POKRAJINA

inkluzivno zvočno-gibalno popotovanje, premiera festivalske produkcije

TELO KOT NEPREHOJENA POKRAJINA <em>Foto: Nina Pernat</em>
Foto: Nina Pernat

Zavod MOJA KREACIJA, Maribor, festival Platforma sodobnega plesa

Predstava traja 40 minut in nima odmora.

Predstavi sledi kratek pogovor z ustvarjalkami. 

Avtorice Mirica Ačko, Alja Petric, Liza Šimenc
Gib Mirica Ačko, Liza Šimenc
Glasba Alja Petric
Besedilo Mirica Ačko
Kostumografija in scenografija Liza Šimenc
Fotografija Nina Pernat
Fotografski kolaž Alja Petric
Produkcija Zavod MOJA KREACIJA, Maribor, festival Platforma sodobnega plesa
Soorganizacija DUM - Društvo umetnikov 
Zahvale Moj Korak, Cirkulacija 2

Telo kot neskončna, mestoma nepreHOJENA pokrajina, v vsej svoji pestrosti in raznovrstnosti: pokrajina kot prostor, kraj in telo, ki ne (z)more mimo specifičnosti, enkratnosti, individualnosti, celovitosti, uravnoteženosti in harmoničnosti. Ideje o telesni in prostorski pokrajini vedno in neizogibno spremljajo različni pogledi, zaznavne sheme in zorni koti. Hkrati pa je ta pokrajina vedno medsebojno povezana celota, ki je bolj realna od katerega koli posameznega dela. Če gledamo pokrajino, lahko vidimo zapleteno mrežo podobnosti in povezav. Poleg vidne zaznave pokrajine pa ni mogoče prezreti vseh drugih zaznav, kot so notranji občutki, povezani z delovanjem notranjih organov, vonj in zvok okolice, dotik teksture tkanine ter občutenje toplote tal. /.../ Vsaka celica telesa ima svoj spomin in skozi njo deluje univerzalna sila. Toda vedno ne bivamo le v idilični pokrajini, in tega niti ne poskušamo skriti, temveč to spoštljivo sprejemamo.
 
Avtorice v skupnem delu raziskujejo telo in svoje doživljanje med gibanjem. Skupni projekt V telesih, kakšnih? Takšnih! (2024) je sestavljen iz dveh delov. Prvi del z imenom Organsko Tehnološki Skupek je bil predstavljen v Cirkulaciji 2 (Liza Šimenc, Mirica Ačko), aprila 2024, drugi del Telo kot nepreHOJENA pokrajina pa bo predstavljen na festivalu Platforma sodobnega plesa v Mariboru.
 
Mirica Ačko (1974) je ustvarjalka na področju giba, profesorica geografije in univerzitetna diplomirana pedagoginja. Zanimanje za ples in gibalno performativno ustvarjanje jo je privedlo do sodelovanja z Lizo Šimenc. Že vrsto let raziskuje gib s prakticiranjem joge in akrojoge s Suzano Rožmanec ter raziskuje gibanje izven medicinsko pripisanih doktrin in metod. Za potrebe enakih možnosti in pravice do osebne asistence je soustvarjala vrsto aktivističnih performativnih intervencij v javnem prostoru v Ljubljani in Strasbourgu. Plesni proces izvaja na tleh in na vozičkih. Eden izmed njiju omogoča funkcijo stoječega položaja telesa v gibanju, kar odpira možnosti za drugačno perspektivo občutenja telesa, pogleda in gravitacije. Nujen pripomoček za premikanje se lahko spremeni v umetniški objekt, kjer se ne vsakdanji pogled na depriviligirano telo preoblikuje v umetniški izraz.
 
Liza Šimenc (1991) je interdisciplinarna umetnica, ki deluje na področju sodobnega plesa in vizualne umetnosti, s statusom samozaposlene v kulturi od leta 2015. Deluje kot ustvarjalka celostnih avtorskih projektov, pri katerih njen slog vključuje razširitev avtorske kostumografije v scenografijo. Izraža se predvsem z gibom in performiranjem, ustvarja pa tudi scenografijo, kostumografijo, prostorske in svetlobne instalacije. Izvaja intervencije v javnem prostoru, performanse, somatske predstave in ambientalne dogodke. Izobrazbo je pridobila na Internacionalni baletni šoli Bled in Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, dodatno pa se je izobraževala v tujini (Hong Kong, New York, London, Madrid, Bruselj, Dunaj, Budimpešta, Milano, Berlin). V zadnjih letih se posveča gibalni raziskavi ekstremnih stanj zavesti ter preizprašuje pogled na stigmatizirano telo.
 
Alja Petric – allja (1986) je zvočno-glasbena umetnica, pevka in pedagoginja. Svoje življenje posveča raziskovanju glasbene umetnosti, vodenju individualnih in skupinskih zvokovno-glasbenih delavnic, poučevanju petja in terapevtskemu delu z zvokom. Zaključila je študij jazzovskega petja in pedagogike na Privatni univerzi Gustava Mahlerja v Celovcu ter pridobila naziv "Praktičar Peter Hess zvučne masaže" (Peter Hess® Akademija) v Zagrebu. Navdih pri umetniškem ustvarjanju išče v zvočnih pokrajinah narave in vsakdanjem urbanem življenju v prestolnici. V tem okviru raziskuje nastanek in obstoj zvoka, melodije in besede ter bogastvo njihove sporočilnosti. Skozi različna sodelovanja se vedno pogosteje srečuje z umetniki, pri katerih je v ospredju prelivanje ustvarjalnega polja posameznikov v dialogu proste improvizacije, tako skozi glasbo kot gibalno umetnost. Predvsem jo zanima stikanje in prehajanje med gibom in zvočnostjo, njuno prepletanje, navdihovanje, soustvarjanje in povezovanje.


Platforma sodobnega plesa 2024 - Prehod - Uvodna stran