Platforma sodobnega plesa 2024 - Prehod

Agostina D’Alessandro

ENO SAMO TELO NI DOVOLJ

plesni performans (BE/SI)

ENO SAMO TELO NI DOVOLJ <em>Foto: Darja Štravs Tisu</em>
Foto: Darja Štravs Tisu

NEST Institute

Predstava traja 55 minut in nima odmora.

Telesa so razumljena kot družbeni micelij, ki v odsotnosti "jaz" nenadoma postanejo prisotni "mi". Plesni miceliji tako postanejo orodje artikulacije in aktualizacije družbenega diskurza.

Koncept in režija Agostina D’Alessandro
Soustavrjalci in nastopajoči Milan Tomášik, Kristýna Peldová, Žigan Krajnčan, Agostina D’Alessandro in Kristijan Krajnčan
Izvirna glasba Kristijan Krajnčan
Oblikovanje luči David Cvelbar
Kostumografija Vesna Mirtelj
Avtor videa in fotografije August Adrian Braatz
Direktor fotografije v videu Dejan Ulaga
Grafično oblikovanje Rok Marinšek
Izvršna producentka Urška Centa
Producent Goran Pakozdi
Produkcija Inštitut NEST
Koprodukcija Flota, Murska Sobota; Flota, Ljubljana
Partner Adrian film Institute
Posebna zahvala Andreja Kopač
S finančno podporo Ministrstva za kulturo RS in Mestne občine Ljubljana

Eno samo telo ni dovolj je prostor za raziskovanje identitete in mnogoterosti, ki jo predstavlja eno samo telo. V skupnem prostoru štirje plesalci igrajo s svojimi političnimi telesi, da bi izpostavili ključna vprašanja: Kako je naša identiteta konstruirana? Ali je določena z našimi telesi? Morda z našo kulturno identiteto? Ali pa mogoče z našim družinskim ozadjem? Ta predstava razmišlja o tem, kaj nas definira, začenši s telesom in njegovim spolom, spolno identiteto, ki je povezana z družino, družbeno skupino, kulturo in določenim državnim okoljem. Delo poskuša razumeti pojem množice skozi sodelovanje štirih plesalcev iz štirih različnih držav: Slovenije, Slovaške, Češke in Argentine. Ti različni izvorni konteksti ponujajo široko platno za radikalno raziskovanje naslednjih vprašanj: Kakšne so naše edinstvene družbene geste? Ali lahko razločimo elemente naših lastnih identitet v naših gibanjih? Ali je mogoče zaznati atavizem v nas? In kaj nas razlikuje v naših posameznih domovinah?

Eno samo telo ni dovolj preučuje koncept identitete, da bi bolje razumeli kompleksnost medosebnih odnosov ter posledično verbalno in neverbalno komunikacijo, jezik, družbeno prilagajanje in individualna vedenja, ki sodelujejo s skupnostjo. Fizične drže družine, gibanja telesa, ki predstavljajo domovino—vse, kar nam omogoča, da se identificiramo—služijo kot raziskovalni material v tej predstavi.

Predstava temelji na kompleksni in transformativni metodi Conscious Release, ki jo je razvila Agostina d’Alessandro. Conscious Release™ je vrhunec večletnih izkušenj in raziskav na področju telesne mehanike, filozofije, fizike, teorij gibanja in metafizičnega pristopa k plesu. Ta tehnika optimizira zaznavanje telesa z gradnjo zavedanja o trenutnem stanju in sposobnostih plesalca. V okviru metode Conscious Release™ telo postane brezmejno orodje za domišljijo in plesne vzorce. Z razmišljanjem o notranjem prostoru in sproščanjem napetosti metoda ustvarja učinkovit način za prekinitev ustaljenih vzorcev in formalnih gibanj v plesu. Ta proces omogoča, da se v celoti razvije kreativnost, kjer se forma pojavlja zgolj kot služenje edinstvenemu izrazu sedanjega trenutka. Metoda Conscious Release™ je prejela raziskovalne štipendije od Federacije Wallonie-Bruxelles Service de la Danse (2018) in Centre Chorégraphique Charleroi Danses (2020).

 

Agostina d’Alessandro je argentinska koreografinja, performerka in učiteljica, ki od leta 2002 živi v Bruslju v Belgiji. Je soustanoviteljica plesnega kolektiva SoloConversations, ki je aktiven od leta 2007. V zadnjem desetletju je ta skupina umetnikov ustvarila številne plesne projekte. Marca 2016 je kolektiv premierno predstavil svojo zadnjo predstavo, The Grave is Yawning, v režiji Alexandra Tissota, v gledališču Le Théâtre de la Vie v Bruslju. Od leta 2011 je Agostina del ustvarjalne ekipe za improvizacijo in kompozicijo na Kraljevem konservatoriju za ples v Antwerpnu, kjer je ustvarila naslednje predstave: Reload in Motion & Zôgraphos (2013), Suggested Emotions & Virtus (2014), Synchronicity, Evoked Potential & Abstract Entity (2015), Mine Is Yours & Flexible Identity (2016), Insight & There (2017), Unblocked & Look Beyond Me (2018), Malleable Reality & Hear Those Voices (2019). Agostinino delo podpira Federacija Wallonie-Bruxelles, spremlja pa jo Grand Studio. Njeno najnovejše delo kot avtorice, Formless Mirror, je premierno uprizorila na Brussels Dance! februarja 2020 v gledališču Senghor. Lansko leto je v sodelovanju s SOZO - Visions in Motion ustvarila predstavo Unfinished, ki je bila izvedena v Kasslu v Nemčiji.

Milan Tomášik (SK/SI) je koreograf, performer in učitelj sodobnega plesa. Izobraževal se je na Konservatoriju J.L. Bella (SK), Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Bratislavi (SK) in na P.A.R.T.S (BE). V zadnjih dvajsetih letih je profesionalno nastopal in sodeloval z umetniki po vsej Evropi. Kot soustanovitelj plesnega kolektiva Les SlovaKs je Milan ustvaril in izvedel mednarodno priznana dela. Kot koreograf je ustvaril številne predstave za mednarodne producenta in svojo lastno skupino Milan Tomášik & Co. Kot gostujoči učitelj po svetu vodi svoje prepoznavne delavnice Happy Feet in Playful Presence. Na festivalu Impulstanz (AT) je prejel štipendijo Dance Web in Nagrado mesta Prievidza (SK) za svoj prispevek k sodobnemu plesu doma in v tujini.

Kristýna Peldová (CZ/SI) je performerka, koreografinja in učiteljica, ki deluje na Češkem in v Sloveniji. Študirala je na Konservatoriju Duncan Centre v Pragi in diplomirala na Kraljevem konservatoriju v Antwerpnu. Pridružila se je skupini Spitfire Company in sodelovala pri projektih, kot sta Constellations I in II. Po selitvi v Slovenijo leta 2017 je sodelovala z uglednimi umetniki pri produkcijah, kot so Chorus v Kino Šiška, Tristanov akord ali Sladko popoldne, ter Bitter Fruits of Justice v SNG Drama. Delala je tudi na projektih Sounds Under the Skin, Tri sestre Gregorja Luštka in ambientnem plesnem koncertu Love Me Tender. Peldová aktivno poučuje improvizacijo, osredotočeno na gibalni izraz.

Žigan Krajnčan (SI) je vsestranski umetnik, ki izstopa kot režiser, koreograf, plesalec, performer, igralec, učitelj plesa in pevec. Kot pionir freestyle hip hopa in popping kulture v Sloveniji je sodeloval z uveljavljenimi režiserji v Slovenskem narodnem gledališču. Krajnčanova globalna prisotnost vključuje več kot 80 nastopov po Ameriki, Kitajski in Evropi ter številne nagrade, vključno z Nagrado Ksenje Hribar, 1. mestom na CICC Copenhagen, 1. mestom na festivalu 10 Sentidos v Španiji in 2. mestom na 21. FKM v Beogradu. Pomembno delo v njegovem ustvarjalnem opusu je predstava Alien Express (2016), ki jo je ustvaril skupaj z Gašperjem Kunškom, nato pa jo je razvil v Alien Express 2nd Flight z glasbo in lučmi. V zadnjih štirih letih je Krajnčan režiral sedem predstav, koreografiral deset del, in plesal v šestih predstavah. Poučuje različne plesne sloge v Sloveniji, na Kitajskem, v Bolgariji in v Braziliji, nenehno širi meje svojega umetniškega ustvarjanja.

Kristijan Krajnčan (SI) je priznani umetnik, ki je leta 2009 diplomiral iz jazz bobnov na Konservatoriju Prince Claus v Nizozemski. Leta 2013 je pridobil magisterij iz filmske glasbe na Amsterdamskem konservatoriju, s dodatnimi študijami na Purchase College v New Yorku. Znamenit kot eden najbolj uglednih in plodnih evropskih umetnikov svoje generacije, je Krajnčan virtuoz na violončelu in bobnih, prav tako pa je skladatelj in filmski ustvarjalec. Njegova edinstvena sposobnost združevanja različnih umetniških oblik ga postavlja v ospredje. Krajnčan je sodeloval pri snemanju 52 albumov in nastopal v več kot 25 državah po Evropi, ZDA, Aziji, Indoneziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. Kot skladatelj filmske glasbe je ustvaril glasbo za tri celovečerne filme in deset kratkih filmov. Njegov prispevek vključuje tudi številne plesne in gledališke produkcije, kar potrjuje njegovo vsestranskost tako kot performerja kot skladatelja.


Platforma sodobnega plesa 2024 - Prehod - Uvodna stran